Pokaż
  1. Strona Główna
  2. Depresja – coraz bardziej popularna choroba dorosłych i dzieci!
Depresja – coraz bardziej popularna choroba dorosłych i dzieci!

Obecna sytuacja w kraju i na świecie związana z pandemia konronawirusa niestety ma negatywny wpływ na psychikę człowieka. Coraz więcej osób odczuwa problemy psychiczne jak np.: lęk, problemy z snem i koncentracją czy zaburzenia depresyjne. Doktor Jacek Koprowicz w jednym z wywiadów powiedział: „Społeczne skutki pandemii będą odczuwalne przez lata, a poważne konsekwencje tej sytuacji dla zdrowia psychicznego są dopiero przed nami” Depresja może dotknąć każdego, bez względu na wiek. To choroba ciała i duszy. Tylko wczesne jej rozpoznanie i odpowiednie leczenie dają możliwości szybkiego powrotu do zdrowia.

Czym jest zatem depresja? W wielkim skrócie to stan przygnębienia i smutku objawiający się brakiem motywacji do życia i utratą radości. Objawy mogą być inne u każdej osoby i nie należy ich bagatelizować. Poniżej przedstawiamy kilka objawów:

– przygnębienie, smutek, płaczliwość
– brak energii do życia,

– brak poczucia sensu istnienia,

– nisko samoocena,

– napięcie, drażliwość,

– zaburzenia snu,
– zaburzenia pamięci, koncentracji

– osłabienie i zmęczenie,

– zwiększony lub zmniejszony apetyt,

– poczucie winy,

– myśli samobójcze,

– brak radości

Depresja to przewlekła choroba, która ma tendencje do nawrotów dlatego jej leczenie jest długotrwałe. Według WHO depresja stanowi czwarty najpoważniejszy problem na świecie!
Zadbaj o zdrowie psychiczne!

Napisz komentarz